NA24.no

Spår kraftig annonsevekst

Foto: Paul Weaver (Paul Weaver - Nettavisen)
På full fart mot rekordnivåer.

Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) melder at de ser for seg en vekst i reklamemarkedet på 6,1 prosent til 17,6 milliarder.

Internett forventes å være den sterkeste drivkraften på reklamemarkedet med en vekst på 17 prosent i år. TV-reklamen bidrar også til høytrykket med en vekst på 10 prosent i år. Radio forventes også å få en vekst over gjennomsnittet. Dagspressen og de andre mediene forventes å få en vekst i annonseinntektene i 2011, mens direktreklame og trykte kataloger vil miste markedsandeler.

- Den sterke norske økonomien gjør at annonsørene kan øke sine medieinvesteringer ut over i året, noe som har gjort at IRM skriver opp prognosen for 2011. Men til tross for at bedriftenes investeringer i medieplass bedømmes å øke med drøyt en milliard i 2011, kommer ikke volumene opp til de nivåer vi hadde i 2007 og 2008 sier IRMs daglige leder Magnus Anshelm.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere