NA24.no

Spetalen klager på Dagbladet

Sist oppdatert:
Øystein Stray Spetalen klager til PFU etter skandaleoppslag.

Øystein Stray Spetalen klager Dagbladet inn til PFU etter avisens oppslag fra Odeon.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Spetalen mener at Dagbladets oppslag 2. august var «grovt krenkende og løgnaktig», skriver Journalisten.no.

- Brudd på tre punkter
Spetalen mener at Dagbladet har brutt Vær Varsom-plakaten på tre punkter, om kildekritikk, dekning i titler og saklighet og omtanke.

I klagen skriver Spetalen at som leder i et av Norges største investeringsselskaper og med ansvar for flere tusen ansatte som styremedlem i flere selskaper forstår at han er i medienes søkelys. Det betyr ikke at han vil godta det han mener er «grovt krenkende og løgnaktige påstander».

Gikk ut mot Dagbladet
I begynnelsen av august slo Dagbladet opp at Spetalen gikk amok på utestedet Odeon. Spetalen dementerte saken grundig samme dag.

LES MER: Her er Spetalens versjon av bråket

Dagbladet-sjef Anne Aasheim sa den gang til NA24 Propaganda at hun stolte på kildene de brukte i saken, der Spetalen var anonymisert.

- Det er problematisk å bruke anonyme kilder uansett hvilken sak det er. Og særlig når man bruker anonyme kilder må man ha et bredt tilfang. I denne saken har vi det, slo Aasheim den gang fast.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere