NA24.no

Sterkere bunnlinje i Clear Channel

(Bergen kommune)
Sist oppdatert:
Reklamegiganten leverer solide tall.

Norges største aktør innen utendørsreklame, Clear Channel Norway, styrket bunnlinjen i fjor.

NA24 – din næringslivsavis

I fjor stoppet omsetningen på 275,5 millioner kroner, mot 259,1 milioner kroner året før. Ifølge årsregnskapet som er levert til Brønnøysundregistrene ble fjorået gjort opp med et pent overskudd. Resultat før skatt endte på 20,3 millioner kroner, mot 15,8 millioner året før.

Selskapet har vært gjennom en større snuoperasjon men de siste tre årene har bunnlinjen vært positiv.

Clear Channel bistår blant annet kommuner med offentlige servicetilbud, for eksempel offentlige toaletter og miljøsykler, mot retten til å anvende reklame på kommunenes eiendommer. Selskapet har bymøbelavtaler med 25 norske byer, NSB, Oslo Lufthavn Gardermoen og landets største kjøpesentra. I Norge eier selskapet blant annet 50 prosent av Capa Kinoreklame, samt en del andre eierposter.

Selskapet er eid av Clear Channel Overseas Ltd, som igjen er eid av Clear Channel Outdoor Holdings, i San Antonio, Texas USA.

Resultat etter skatt endte på like over 16,5 millioner kroner i fjor mot 27,8 millioner i 2005.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere