*Nettavisen* Økonomi.

Stikker til konkurrenten

Hans-Petter Nygård-Hansen er hentet fra Gambit Hill & Knowlton der han var ansatt som spesialrådgiver. Foto: Geelmuyden.Kiese

Nygård-Hansen til Geelmuyden.Kiese.

18.04.12 13:18

Geelmuyden.Kiese tilfører ny kompetanse til sitt sosiale medier-team. Denne gangen er det Hans-Petter Nygård-Hansen som skal komplimentere den allerede tunge satsningen på sosiale medier.

- Vi sa i januar, da vi lanserte første pulje, at det ville komme flere. Hans-Petter er siste skudd på den sosiale stammen. Det blir en spennende vår vi har i møte, sier administrerende direktør i Geelmuyden.Kiese, Andreas Wabø i en pressemelding.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

Tung it-faglig kompetanse
Hans-Petter Nygård-Hansen er hentet fra Gambit Hill & Knowlton der han var ansatt som spesialrådgiver. Før hans tid i Gambit kom Nygård-Hansen fra IKT-sektoren hvor han har blant annet jobbet i IKT-selskapet Cisco i en årrekke i norske, nordiske og nord-Europeiske lederroller. Det er hans sammensatte kompetanse innen sosiale og digitale medier som har gjort Hans-Petter til en selvskreven gjest i selskapet.

- Som mobil og teknologi-evangelist fyller han også en spisskompetanse kundene våre etterspør. Men aller viktigst er han en veldig fin fyr, sier Wabø i meldingen.

- Jeg kunne ikke la muligheten til å bli en del av den nye satsningen til Geelmuyden.Kiese gå fra meg. Av og til åpner det seg slike muligheter som man bare må ta. Jeg gleder meg utrolig mye til å ta fatt på en ny og spennende hverdag sammen med flere av bransjens beste fagpersoner og personligheter innenfor sosiale medier og kommunikasjon, sier Nygård-Hansen i meldingen.

Årets personlighet
Hans-Petter, som forøvrig stakk av med tittelen «årets personlighet i sosiale medier» under Social Media Days i februar i år, fikk sin oppvåkning og interesse for sosiale medier i 2009. Siden da har han utforsket den sosiale sfæren som en strategisk mulighet for å øke merkevarekjennskapen og omsetningen tilknyttet små- og mellomstore bedrifter. Sommeren 2010 ble bloggen etablert – først og fremst som et personlig utviklingsprosjekt for å lære mer om hvordan den sosiale webben kunne aktivt bidra til å skape økt oppmerksomhet og etterspørsel.

Digital møteplass
- Sosiale medier for meg handler ikke om Facebook vs Google+, men om hvordan Internett har utviklet seg fra å være en statisk informasjonskanal til å bli en digital møteplass for samhandling mellom mennesker på kryss og tvers av avdelinger, selskaper og landegrenser. Strategisk bruk og implementering av sosiale medier i forretningsvirksomheter er helt i startgropen i Norge, og jeg gleder meg veldig til å ta del i disse endringsprosessene fremover, forteller Nygård-Hansen i meldingen.

Hans-Petter hadde sin første dag i GK den 16.april 2012.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.