*Nettavisen* Økonomi.

Storkontrakt til JCDecaux

JCDecaux har sikret seg Norges største kontrakt for reklamefinansierte leskur.

Statens Vegvesen Region Vest og JCDecaux har inngått Norges største kontrakt for reklamefinansierte leskur.

Kontrakten løper frem til 2020 og verdien skal overstige 257 millioner norske kroner. Avtalen innebærer en leveranse av 700 leskur og antall reklameflater vil ligge på mellom 550 og 750 fordelt i områdene fra Haugesund i nord via Stavangerområdet til Egersund i sør.

NA24 - din næringslivsavis

- JCDecaux ble valgt ut fra en helhetsvurdering etter en tilbudsprosess med flere interessenter. Avtalen vil gi kostnadsbesparelser for det offentlige samt tilby publikum et bedre produkt enn det man ellers kunne via offentlige budsjetter. Utbyggingen starter over sommeren, og forventes å være ferdigstilt innen sommeren 2008, sier JCDecauxs administrerende direktør Øyvind Markussen i en pressemelding.

Avtalen innebærer opprettelse av ti nye stillinger i regionen og blant annet skal et lokalt salgsteam ta opp kampen om de lokale markedsføringsbudsjettene.

- Nå blir det endelig en skikkelig kamp om mediekronene i Rogaland. De lokale annonsørene får mulighet til å kjøpe annonser som både er synlige og ikke minst lever lenger enn ut dagen, og ikke minst få tilgang til en mediekanal som til nå har vært forbeholdt de store riksannonsørene, sier Torgeir Johannessen, salgsdirektør i JCDecaux.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.