NA24.no

Storoppdrag for Bates

Norske Bates er med på oppdraget med å markedsføre OL i Beijing.

WPPs internasjonale mikronettverk United har fått oppdraget.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Det var Uniteds spanske byrå Senora Rushmore som hadde hoved-ideen til konseptet , og de samarbeidet med byråene i Seattle og Oslo i konkurransen, skriver AdAge. United's styreformann, Andy Berlin, ledet byråets arbeid i konkurransen som fant sted i Lausanne i Sveits.

United skal lage en global integrert kampanje og tar i bruk tv, nett, virtuell markedsføring og event. Kampanjen starter ved nyttår og OL i Beijing arrangeres neste sommer.

Norske Gerhard Heiberg leder IOCs markedsføringskommite. Han sier de er imponert over Uniteds idé.

- Vi lot oss imponere av deres ideer og forståelsen av de olympiske verdiene. Med denne kampanjen søker vi å nå unge folk over hele verden med de olympiske verdiene. Vi er sikre på at United vil gi oss en tydelig, meningsfull og frisk tilnærming til en slik kampanje, sier Heiberg i følge AdAge.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere