NA24.no

Suksess for Dinamo Soulpolice

Foto: Dinamo
Vellykket digital satsning.

Siden overtagelsen har Dinamo Soulpolice nesten tredoblet antall ansatte samtidig som årsresultatet for 2010 endte på 2,5 millioner.

Høsten 2010 ble Soulpolice en del av Dinamo. Etter kun seks måneder på Lagåsen har den digitale enheten blitt et svært viktig og kraftfullt kompetansemiljø i kommunikasjonshuset Dinamo.

Styrket samspill mellom digitale og analoge flater
Etter første kvartal 2011 ligger Dinamo Soulpolice godt an til også å klare en tredobling av fjorårets omsetning. I tillegg har enheten økt bemanningen fra åtte fast ansatte til dagens 23 siden innflyttingen på Lagåsen.

-Den kraftige veksten og de gode resultatene skyldes at Soulpolice var et godt etablert digital miljø med godt omdømme før de kom inn i huset. Med denne basisen har vi kunnet fortsette å rekruttere nye kunder og vinne nye oppdrag. Dinamo som kommunikasjonshus har også lykkes svært godt i å integrere digitale og analoge virkemidler. Nærmere 70 prosent av kundeporteføljen består av integrerte jobber, forteller Tom Søgård, daglig leder i Dinamo Soulpolice.

Mye av suksessen mener Søgård ligger i samspillet mellom Dinamo Soulpolice og Dinamos øvrige kompetansemiljøer innen PR, reklame, design, retail, dialog, express og tv-produksjon.

- Dinamohusets eksisterende kunder har gjennom ny kompetanse i Dinamo Soulpolice fått muligheten til å løse sine kommunikasjonsutfordringer på en smidig og integrert måte, samtidig som kundene Soulpolice tok med seg til Lagåsen har fått mulighet til å jobbe helhetlig og integrert med andre kommunikasjonsdisipliner. Samspillet mellom egne, betalte og fortjente medier er godt integrert på tvers av både digitale og analoge flater og siden oppkjøpet har Dinamo Soulpolice vunnet kunder og oppdrag som tidligere ikke var like enkelt for Soulpolice på egen hånd, forteller Søgård.

- ”Teatime”-kampanjen for Antirasistisk Senter (Reklame for Alvor) er et eksempel på hvordan et internt digital miljø kan jobbe sammen med andre kommunikasjonsdisipliner og skape godt integrerte kampanjer med stor gjennomslagskraft.

Strategisk satsning i hele Dinamo
Ved siden av å ta inn et digitalt miljø har også Dinamos andre enheter økt satsningen på digital kompetanse.

- Foruten Soulpolice sin inntreden i Dinamo har vi økt satsningen på digital kompetanse i alle våre enheter. Enkeltpersoner har fått utvidet arbeidsområde til også å inkludere digital rådgivning for å styrke integreringen internt, men også på tvers av fagdisipliner. Inkludert Dinamo Soulpolice har Dinamohuset tett opp mot 40 ansatte av sine rundt 150 årsverk som er direkte involvert i arbeid med digitale medier, forteller administrerende direktør i Dinamo, John Arne Medalen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere