*Nettavisen* Økonomi.

Svenske skal styrke TV3

TV3 og Viasat 4 styrker sitt Creative Sales-team og ansetter Harald Carlsten fra svensk TV4. Foto: TV3

Harald Carlsten fra svensk TV4 til Norge.

TV3 og Viasat 4 styrker sitt Creative Sales-team og ansetter Harald Carlsten fra svensk TV4. Carlsten går inn som en svært viktig ressurs som ansvarlig for AFP (annonsørfinansierte programmer) og produktplassering.

– Harald har en veldig spennende bakgrunn, et brennende engasjement og høy kompetanse på forretningsområder som er relativt nye for det norske markedet, sier salgsdirektør Eivind Ruud Johnsen i TV3 og Viasat 4 i en pressemelding.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

Mangeårig konseptselger
Harald Carlsten (39 år) kommer rett fra TV4 i Sverige, der han har jobbet som konseptselger i fem år. I TV4 har han hovedsakelig jobbet med sponsing og produktplassering, blant annet for seersuksesser som «Idol» og «Let’s dance». Han har også jobbet med AFP og produktplassering i forbindelse med tv-konseptene «Sveriges mesterkokk» og «Solsidan». Harald har dessuten tidligere erfaring fra stillingen som sponsorsjef i Riksteatern. Han er utdannet siviløkonom og har også studert litteraturvitenskap ved Lunds universitet.

– Jeg ser virkelig frem til å bidra med min kompetanse og erfaring på et område der potensialet er meget stort. AFP og produktplassering har så vidt kommet ut av startblokkene i Norge, og TV3 har spennende og kreative planer som jeg gleder meg til å være med på å utvikle. Utfordringen er å matche programmenes kjerneverdier med kundenes merkevarer og verdier, og samtidig finne kreative og engasjerende løsninger som gagner alle parter, sier Harald Carlsten i pressemeldingen.

Viktig ressurs
Salgsdirektør Eivind Ruud Johnsen i TV3 og Viasat 4 er meget fornøyd med å få Harald Carlsten på laget.

– Harald blir en svært viktig ressurs som ansvarlig for AFP og produktplassering i salgsavdelingens eget Creative Sales-team. Han blir en sentral person for vår videre satsing på nye produkter og kommersielle muligheter, sier Ruud Johnsen, og fortsetter:

– Haralds arbeid i TV4 i Sverige, med noen av de største programformatene og annonsørene, er veldig verdifullt både for oss og for norske annonsører. Det er mange som vil bli inspirert av Haralds ideer og talent i tiden som kommer, og jeg er trygg på at det vil bli bygget gode relasjoner.

Harald Carlsten er allerede på plass i TV3s lokaler og godt i gang med arbeidet for høstens programmer på TV3 og Viasat 4.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag