Tause om spåkoner

Dagbladets millionsøksmål kom aldri for retten.

23.02.09 06:27

Teletopias gründer Robert Hercz ble i 2008 saksøkt av Dagbladet etter at han gjennom sitt selskap, Medium Forlag, annonsert for spåkonetjenester i Dagbladet.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Oppdiktet
Kulturavisen hevdet Hercz og Medium Forlag hadde betalt for lite og skyldte fire milioner kroner for spåkoneannonser i 2007 og 2006.

Hercz på sin side, mente Dagbladet diktet opp kravet på grunn av avisens økonomiske situasjon. Det skrev Dagens Næringsliv i november.

I midten av inngikk de to partene forlik, og saken kom aldri opp for Oslo tingrett.

Hercz og Medium Forlags advokat utdyper ikke mye ovenfor NA24 Propaganda:

Ingen kommentarer
- Jeg har ingen kommentar til at jeg har ingen kommentar, er det eneste advokat, Jørn Tarjei Stensaasen, i Brækhus Dege vil ut med.

Han vil verken bekrefte eller avkrefte brevet eller saken.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Også hos Dagbladet er det ordknapt. Avisen som gikk hardt ut og krevde millionerstatningen, har tydeligvis fått annet å tenke på når NA24 Propaganda tar kontakt.

- Ingen kommentar, sier advokat Christian Tobias Hvinden.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.