NA24.no

Valuta USD 7,77 EUR 9,60 GBP 11,12 SEK 92,37
Oslo Børs 0,19%
Foto: Håkon Mosvold Larsen (Scanpix)

Tøffere tider for TV2

Sist oppdatert:
Dårligere resultat enn på samme periode i fjor.

Annonseinntektene for TV2 konsernet økte samlet med 4,7 prosent i 3. kvartal. TV 2 AS har en vekst i tv-reklameinntektene på 8,9 prosent. De samlede nettinntektene for konsernet utgjør 75 millioner kroner i 3. kvartal, en vekst på 16,5 prosent fra tilsvarende periode i fjor.

Hvis man ser på AE-TV i regnskapet, så er det halvparten av TV2 som igjen viser at resultatet var på 84 millioner kroner i tredje kvartal, i mot 112 millioner kroner i tredje kvartal i fjor.

TV2 har bommet på høstsatsingen sin med svake tall i tredje kvartal. De har blitt dyrere og ikke fenget titterne like mye som de håpet.

- Økningen er knyttet til ekstra satsninger på høstskjema og nye produksjoner i TV 2, skriver A-pressen i sin kvartalsrapport.

I TV-bransjen er situasjonen den at reklamemarkedet har tatt seg kraftig opp. Det er likevel betalingskanaler som er denne bransjens gullegg om dagen. I TV 2 har toppsjef Alf Hildrum posisjonert seg innenfor en lang rekke betalte kanaler, innenfor sport og nyheter.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere