NA24.no

Til topps i Cannes

Sist oppdatert:
MediaFront gikk som andre norske selskap noensinne til topps i Cannes Lions.

Onsdag kveld skrev MediaFront norsk reklamehistorie da de som andre norske selskap noensinne vant Grand Prix i Cannes Lions. Reklamebyrået stakk av med den gjeveste prisen i cyberkategorien for annonsen ”Sol Comments”, ifølge Kreativtforum.no.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted.

SOLs nettkampanje består av en mengde forskjellige bannerannonser som ser ut som et blankt ark med skriblerier på. Men det var faktisk flere skribenter som kommenterte nyhetsbildet direkte på nettstedet.

Bendik Romstad satt i juryen i Cannes og sier at kampanjen ble sett på som en suveren kandidat av flere av jurymedlemmene.

– Da juryen skulle velge mellom SOL og en annen jobb som Grand Prix, ble avstemmingen 22 mot 2, så det var på ingen måte en kontroversiell avgjørelse. Det er ganske interessant at juryene kjente til de norske jobbene fra før, gjennom internasjonale konkurranser, sier Romstad til Kreativtforum.no

I tillegg til MediaFront fikk Try reklamebyrå sølv til Røde Kors’ ”Hørselstesten”, samt at Kitchen sammen med nettopp MediaFront fikk bronse for ”Se min kjole” for Fretex.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere