Tjener millioner på «Idol»

IDOL-deltagerne er nok like spente som oss på hvem som ryker ut i dag. Christopher (i grå), var den som fikk minst stemmer forrige lørdag.

IDOL-deltagerne er nok like spente som oss på hvem som ryker ut i dag. Christopher (i grå), var den som fikk minst stemmer forrige lørdag. Foto: Paul Weaver (Mediehuset Nettavisen)

TV2 håver inn på nett, mobil, butikk og events.

31.10.11 13:47

TV 2 håver inn minst 10 millioner kroner denne høsten på å la sponsorene utnytte merkevaren «Idol» kommersielt. 25 prosent av årets Idol-inntekter kommer fra andre kilder enn tradisjonell tv-reklame, skriver VG.

- Beregninger jeg har gjort viser at TV 2 har netto reklameinntekter knyttet til høstens «Idol»-sendinger i størrelsesorden 30 millioner kroner, sier Jakob Schjerven, direktør for utvikling og forhandlinger i mediebyrået MediaCom, til VG.

TV 2 salgsdirektør, Bjørn Gunnar Rossvoll, kommenterer satsingen slik:

- Denne veien er blitt til mens vi har gått. Vi begynte å tenke i nye baner etter finanskrisen. Men skal vi lykkes med dette, må vi ikke bare være en stor tv-kanal, vi må være store på nett og på mobil, sier salgsdirektøren til VG.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.