NA24.no

Valuta USD 7,77 EUR 9,60 GBP 11,12 SEK 92,37
Oslo Børs 0,19%

Tjente penger på Chess

Sist oppdatert:
PR-rådgiver og selskapet hans tjente gode kroner på medieråd i 2007.

Playground Schroder og Haakon B. Schrøder, som kanskje er mest kjent for å løfte Idar Vollvik og Chess fram i rampelyset, økte resultatet sitt med nesten 468.000 kroner i fjor. Rause doblingen med 121,5 prosent fra 2006 hvor resultatet endte på 385.028. I 2005 var det minus med 15.000.

NA24 Propaganda - Norges ledende medienettsted

- Jeg har jobbet litt sporadisk for Idar Vollvik, siden salget i 2006, sier Haakon B. Schrøder til NA24 Propaganda.

Ifølge selskapets hjemmeside er «Smiley Business» hovedkonseptet til PR-byrået. Og med slike tall er det vel god grunn til å smile over butikken. 2007-tallene er de beste resultatet selskapet har levert siden 2002. Inntektene økte fra 3,3 millioner til 4,3. Også dette er rekord. Dette gir Schrøder god grunn til å være glad i kundene.

Elsker kundene
- Det er noen kunder som er større enn andre, men det er ikke nødvendigvis de vi tjener mest penger på, svarer Haakon B. Schrøder på spørsmål om hvilke kunder gir mest penger i kassen hos det lille byrået.

- Det er hardt arbeid som nå gir resultater. Vi liker det vi gjør og elsker kundene våre, forteller han.

Selskapet har ifølge årsberetningen for 2007 to kvinnelige og to mannlige ansatte.

Haakon B. Schrøder har tidligere jobbet som journalist i Bergens Tidende og Bergensavisen. Han er for noen også kanskje kjent som budbringeren for multimillionærene John Fredriksen, Øystein Stray Spetalen og Ola Mæle. Trioen sendte i januar 2001 bergenseren til årsmøtet for fotballklubben Vålerenga, hvor de truet med å trekke all økonomisk støtte. Et stunt som fikk mye oppmerksomhet i pressen.

«Mediekuppet»
Schrøder er uansett mest kjent som PR-mannen bak mediekuppet til Idar Vollvik og Chess. Boken med samme tittel, «Mediekuppet», vet han ikke hvor mye han har tjent på. Forleggeren til boken vet noe mer.

- Det har gått noe av boken, sier forlegger Anders Cappelen i Kommunikasjonsforlaget.

Han er på ferie og har derfor ikke tilgang til eksakte salgstall, men anslår at det er solgt rundt 1.000 eksemplarer av boken som kom ut november. Den har ikke vært tilgjengelig i bokhandelen og har kun vært solgt på forlagets nettside.

- Vi har ikke gjort så mange markedsaktiviteter rundt boken. Til høsten vil vi kjøre i gang en større markedsføringskampanje for boken.

Playground Schroder AS jobber foruten Chess med Aladdin Oil, Elprice, Bank 2 og Vesta Forsikring.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere