*Nettavisen* Økonomi.

Tøffere tider for ukeblader

Det ble solgt 3,8 prosent færre magasiner og ukeblader i 2008.

13.03.09 08:55

Til sammen ble det solgt nær 89 millioner blader i 2008. Dette viser de ferske tallene fra Magasin- og Ukepresseforeningen.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Det er usikkerheten i mediemarkedet som gir seg utslag i ukepressens opplag, skriver foreningen.

Magasin- og ukepressen er ikke unntatt fra den generelle opplagsutviklingen i mediene.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

I tillegg til finanskrisen opplever magasiner og ukeblad også økt konkurranse om innholdet fra papiravisene og deres bilag, samtidig som nettstedene i økende grad dekker samme stoffområder som ukeblader og magasiner, skriver Magasin- og Ukepresseforeningen.

- Når ukepressens opplag holder seg så høyt som det gjør tross de utfordringene den nå stilles overfor, vitner det om at magasin- og ukepresse er en mediekanal kjøperne verdsetter og velger å bruke pengene sine på, også i så krevende tider som vi nå opplever, sier direktør i Magasin- og Ukepresseforeningen, Karen Eldbjørg Toven.

Se tallene her

NA24 Propaganda er til stede på pressekonferansen og kommer tilbake med mer.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.