Tror på dyrere tv

Nye tv-vaner kan gi dyrere kanalpakker.

Når flere spoler over reklamen kan resultatet bli dyrere kanalpakker for forbrukerne.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

I en undersøkelse fra mediebyrået Mindshare fremgår det at 30-40 prosent av alle norske husstander vil eie en PVR-boks i løpet av de neste to årene, skriver VG. Boksen gir mulighet for å spole over reklamen, og tv- og radiosjef Thomas Høiby i Mindshare sier det kan bli forbrukerne som må dekke tapet for tv-kanalene når reklameinntektene minker.

- Når forbrukerne spoler over reklamen, må inntektene hentes på andre måter. En nedgang i reklameinntektene på fem prosent vil innebære et inntektstap for tv-kanalene på omtrent 150 millioner kroner. Da kan det fort bli seerne som må betale regningen, for eksempel i form av dyrere kanalpakker, sier Høiby til VG.

Han mener likevel ikke at PVR vil innebære at tv-reklamen forsvinner.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Økonomi

Annonsebilag