Tror på fortsatt utendørsboom

JCDecaux tror ikke festen er slutt i utendørs-reklamemarkedet.

Spår ti prosent vekst i utendørsmarkedet, mens mediebyråene tror på én prosent.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

JCDecaux-sjef Øyvind Markussen var svært optimistisk på utendørsbransjens vegne på mediebyråforeningens frokostmøte i går.

Han tippet at utendørsreklamen skulle vokse med 10 prosent i år, mens totalmarkedet skulle synke med seks prosent.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

I fjor var utendørs blant de desiderte vekstvinnerne med 27 prosent vekst, og av de to dominerende aktørene på dette markedet her i landet var det JCDecaux som vokste mest.

- 2008 har gått som en kule med en vekst for bransjen på 27 prosent og for oss på hele 46 prosent gjennom MiO er formidabelt. At vi nå spås å kunne holde posisjonen etter et så sterkt år er svært gledelig å høre på kanalens vegne, sier Markussen i en melding.

Han sier de har en fordel ved at mange av annonsørene fremdeles ikke har tatt i bruk utendørs markedsføring.

- Her har vi et enormt potensial og vi ser bare muligheter i dagens situasjon. Vi tror utendørs som kanal skal opp rundt 10 prosent og vi ser muligheten også i 2009 til å ta ytterligere markedsandeler innen kanalen. Vi kan foreløpig melde om all time high omsetning i januar, sier Markussen.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.