NA24.no

Valuta USD 8,08 EUR 9,62 GBP 10,93 SEK 91,28
Oslo Børs 0,83

Tror på svakere reklamevekst

Institutet för reklam- og mediemålinger (IRM) tror på svakere vekst i det svenske reklamemarkedet.

Veksten i 2004, 2005 og 2006 var på henholdsvis 6,2, 7,8 og 9,1 prosent. For inneværende år tror IRM veksten vil havne på 6,1 prosent.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Neste år tror instituttet på enda lavere vekst. For 2008 beregnes veksten til 3,9 prosent.

- De totale medieinvesteringene beregnes å beløpe seg til 32 milliarder svenske kroner i år, og neste år til 33 milliarder. Som forutsagt kommer internettannonseringen til å øke mest, med over 30 prosent vekst sammenlignet med fjoråret, skriver IRM i en melding.

De venter fortsatt vekst i de fleste mediegrupper, med unntak av kataloger, fagpresse, kveldspresse og gratisaviser.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere