*Nettavisen* Økonomi.

Try får P5-lanseringen

P4 og MTG Foto: Helge Wekre, NA24

Reklamebyrået Try skal lage lanseringskampanjen for P5.

Den nye lokalradiokanalen fra P4 skal gjennomføre en lanseringskampanje til en bruttoverdi på mer enn 16 millioner kroner i desember og januar.

På grunn av den stramme tidsfristen har P4s markedssjef Nils Sejersted valgt å bruke P4s eksisterende byrå Try til lanseringen av P5. Ankebehandlingen i Kulturdepartementet var klar først i forrige uke og kanalen skal på lufta allerede ved nyttår.

– Vi har valgt å benytte P4s eksisterende byråkontakter på design og markedsføring. Try har vært inne i prosessen og er godt satt inn i hva den nye kanalen skal tilby. Det er imidlertid ikke gitt at P4 og P5 skal benytte de samme byråene i fremtiden, sier Sejersted til NA24 Propaganda.

P5 skal markedsføres tungt på Viasatkanalene TV3 og Viasat4, samt på TVNorge. Kanalen skal også i gang med en større boardskampanje og vil etter alt å dømme få omfattende markedsføring også på morkanalen P4.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.