NA24.no

TV 2 har endret forsidetittelen til å bli en påstand etter å ha blitt kontaktet av Kampanje.
TV 2 har endret forsidetittelen til å bli en påstand etter å ha blitt kontaktet av Kampanje. Foto: Faksimile/skjermdump (TV2)

TV 2 kan ha blitt lurt av mulig abort-bløff

Sist oppdatert:
TV-kanalen vil ikke avsløre om de selv tror på aborthistorien.

En såkalt feministblogger la i forrige måned ut et innlegg som har tatt internett med storm. Bloggeren, som går under navnet Lana, hevder i blogginnlegget at hun «tok abort i 2012 fordi det var en gutt».

Blogginnlegget ble lagt ut på den ukjente siden Injustice Stories. Flere store medier i utlandet, deriblant Huffington Post, har gjengitt historien. Norske TV 2 har også skrevet en nettsak om blogginnlegget med følgende tittel på TV 2-forsiden: «Feministblogger tok abort fordi babyen var en gutt», skriver Kampanje.

Amerikanske Snopes har spesialisert seg på å granske tvilsomme historier, og har konkludert med at aborthistorien trolig er oppspinn.

Mens Huffington Post har oppdatert sin sak med at blogginnlegget trolig er en bløff, vil ikke TV 2 utdype overfor Kampanje hva de selv mener om den påståtte aborthistorien.

- Kortversjonen er vel følgende: Som du selv skriver i mailen, så tar vi forbehold i saken, skriver redaktør Bård Espen Hansen i en SMS til Kampanje.

Nettsaken til TV 2 har skapt enormt engasjement på deres Facebook-side med flere hundre kommentarer.

TV 2 har endret forsidetittelen til å bli en påstand etter å ha blitt kontaktet av Kampanje.

Rapporter om feil i artikkelen

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

Våre bloggere