NA24.no

TV 2 løftet av fotballen

(Scanpix)
Sist oppdatert:
Stor jubel ved tv-skjermene da Norge knuste Ungarn.

Seingen var ikke så høy i snitt som på lørdag, men kampen mellom Norge og Ungarn samlet en god porsjon seere og gode markedsandeler til TV 2 onsdag.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

I snitt fulgte 636.000 seere kampen hvor Norge utklasset motstanderen. Noe som gav TV 2 en markedsandel i det nasjonale fjernsynsuniverset på 61,3 prosent.

Til sammenligning hadde kampen mellom Norge og Malta lørdag i snitt 657.000 seere og andel 58,1 prosent.

Som lørdag samlet andre omgangen flest seere med 765 000 seere og andel 67,4 prosent

- Gårsdagens kamp hadde færre seere i første omgang og flere seere i andre omgang sammenlignet med lørdagens kamp, men så startet også gårsdagens kamp en time tidligere, noe som betyr mye i sommervarmen, forklarer markedsanalytiker i TV 2, Birgit Eie, til NA24 Propaganda.

Andelen kampen gav førte til at onsdagen ble årets sterkeste dag for TV 2 med 42,7 prosents andel.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere