TV2 Norge gikk på lufta 5.September i 1992 og er norges største kommersielle mediehus, målt i daglig bruk. I 2010 samlet TV 2 hele 68 prosent av befolkningen daglig med sine medietilbud, ifølge en undersøkelse gjort av TNS Gallup.
Bare statsfinansierte NRK hadde høyere oppslutning av norske mediehus.
Hvordan ser fremtiden ut ?
- Fremtiden for TV 2 ser lys ut, sier Rune Indrøy, kommunikasjonsdirektør i TV2 til NA24 Propaganda.
Les også: TV 2 håver inn millioner
Hovedkanalen TV 2 er fortsatt flaggskipet til TV 2 Mediehuset. I tillegg står TV 2 bak kanalene TV 2 Zebra, TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Filmkanalen, TV 2 Bliss, TV 2 Science Fiction, TV 2 Sport og TV 2 Barclays Premier League. Vi har et omfattende tilbud på nett og mobile plattformer. TV 2s web-tv-tjeneste TV 2 Sumo er Skandinavias største, målt etter antall abonnenter.
«Hotel Cæsar», «Mot i brøstet»,«Familiesagaen De Syv Søstre» og «God Morgen Norge» er noen av programmene som har løftet TV2.
- Vi har utviklet en virkelig stor bredde i produktspekteret. Og vi er sterke på alle plattformer, sier han.
Se introduksjonen til TV2s første sending øverst i saken.
Først ut med reklame
- Utviklingen for TV 2 siden 1992 har vært et eventyr. Vi har pløyd ny mark på mange områder.Det norske medielandskapet ble fort endret etter at TV 2 kom på luften, sier Indrøy.
Sterke i 19 nye år
- Ikke lett å spå 19 år frem i tid fra nå. Men jeg er helt sikker på at TV 2 har kraften, ideene og ansatte som skal til for at vi fortsatt skal være et sterkt mediehus om 19 år.

Kommentarer til denne saken