NA24.no

Usain Bolt skal selge kredittkort

Sist oppdatert:
Leker seg med en fotball og moonwalk under innspillingen av Visas reklamefilm.

Det nærmer seg raskt Olympiske Leker i London. Derfor lanserer Visa Europe sin nye reklamekampanje med «Verdens raskeste mann» Usain Bolt i spissen denne uken. Kampanjen markerer Bolts første opptreden i sin rolle som Visa Europe Innovation Ambassador.

Den 90-sekunder lange TV-reklamen vises for første gang under TV2s artistgalla på lørdag. I filmen deltar også andre medlemmer av Team Visa, som er en gruppe av 20 utvalgte toppidrettsutøvere fra 9 land som Visa støtter frem mot OL i London i sommer.

- Største noensinne
Usain Bolt kommenterer reklamekampanjen på denne måten:

- London 2012 vil bli det største sportsarrangementet i verden noensinne. Jeg er der med kun et mål i sikte: Å beholde min tittel som «Verdens raskeste mann». Alle kjenner og stoler på Visas merkevare og nå gjør de betalinger enklere og raskere, noe som gjør det naturlig for meg å samarbeide med dem i opptakten til verdens største show.

Leter etter bagasje
Med et soundtrack av Hundred Mile High City sunget av Ocean Colour Scene som bakteppe, viser reklamekampanjen Bolt idet han ankommer flyplassen i London. Når han står ved bagasjebeltet blir han usikker på hvor bagasjen har blitt av. Mer uklart er det derimot hvorfor en tilsynelatende vanlig medpassasjer utfordrer ham til et race gjennom London med kun et Visakort som hjelpemiddel.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

Gjennom løpet og de kjøpene Bolt gjør ved hjelp av mobil og kontaktløs betaling endrer han seg fra å være en dresskledd reisende til en startklar atlet. Samtidig dresser konkurrenten seg opp med både blazer og slips. Idet racet nærmer seg slutten nærmer begge seg den Olympiske Stadion. Deretter hopper vi til inn i selve stadion hvor Bolt inntar startblokkene. Han ser opp og må smile litt for seg selv i det han innser at medpassasjeren han konkurrerte med gjennom Londons gater faktisk var starteren av løpet.

Innovative løsninger
Kampanjen vil bringe lekene til live for forbrukere over hele Europa, med konkurranser hvor man kan vinne billettpakker til London 2012 via Visas Gullkammer .

Visa vil bruke den unike muligheten London 2012 er for å presentere nye innovative betalingsløsninger, og vil være de første lekene hvor tilskuerne ikke trenger å ta med kontanter. I stedet kan de betale enten med et kontaktløst kort eller en NFC-aktivert mobiltelefon.

Visa og London 2012
Visa har vært en global sponsor av OL siden 1986, og paralympiske leker siden 2002 og var den første globale sponsor å forplikte seg til 2012. Visa er forpliktet til OL frem til 2020. Som verdens største sportsbegivenhet, OL og Paralympics gir Visa en uovertruffen mulighet til å fremme vår merkevare til vår brede og varierte kundemasse og å forsterke preferansene for Visas produkter og tjenester på et internasjonalt og lokalt nivå.

For London 2012, vil Visa kunne demonstrere praktiske, raske og trygge alternativer til kontanter betaling som forskuddsbetalte kort, Visa kontaktløse betalinger, mobile betalingsløsninger og andre innovasjoner

Kontaktløse Visa-kort:
Dette er allerede rullet ut over hele Storbritannia og andre steder i verden. I dag er det 19 millioner kontaktløse kort i Storbritannia og 30 millioner over hele Europa, med over 200.000 terminaler som akspeterer kontaktløs betaling. London er en hotspot for Visas kontaktløse betalingsløsning og besøkende til lekene vil finne det enkelt å betale med sitt kontaktløse kort

Mobile betalinger:
Visa jobber med partnere fra hele betalingsbransjen for å gjøre betaling med telefon tilgjengelig for forbrukerne. Egnede telefoner med NFC- teknologi og spesielle applikasjoner vil fungere som et Visa-kort, slik at Londonere og besøkende kan reise rundt i byen og innenfor den olympiske parken og gjøre innkjøp bare ved å vifte mobiltelefonen mot en sikker betalingsterminal

Siden 2002 har Visa utvidet sin støtte til OL og den Paralympiske bevegelsen gjennom å støtte mange idrettsutøvere. For London 2012, støtter Visa Europe 20 utøvere fra ni europeiske markeder gjennom Team Visa programmet.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere