NA24.no

Vant årets kundeservicepris

Administrerende direktør Petter Carlsen, Canal Digital Norge AS
Administrerende direktør Petter Carlsen, Canal Digital Norge AS Foto: Canal Digital Norge AS
Sist oppdatert:
Canal Digital ble vinneren innenfor tv-distribusjon da landets største blindtest av kundesentre ble gjennomført.

NA24 propaganda har tidligere skrevet at bedrifter ble Testet uten å vite om det.

82 av Norges største kundesentre i 13 ulike bransjer har deltatt i landets største blindtest av kundesentre. Canal Digital ble kåret til Norges beste på kundeservice innenfor tv-distribusjon. Canal Digital sin parabolvirksomhet fikk førsteplassen, mens kabelvirksomheten fikk andreplassen, ifølge en pressemelding.

- Det er kundenes positive opplevelse av kundeforholdet vi lever av, og som vi gjør vårt aller beste for å innfri hver dag. Vår kundeservice har veldig høy prioritet, og det at vi får denne formen for dokumentasjon er en viktig anerkjennelse i en bransje hvor det er veldig hard konkurranse, sier Petter Carlsen, som er administrerende direktør i Canal Digital Norge.

Tre kriterier som er vektlagt stor betydning i evalueringen av kundeservicen, er i hvilken grad de ulike aktørene har vært tilgjengelig, imøtekommende og vist evne til å kunne løse kundens problemer.

Canal Digital har tv-bransjens lengste åpningstider på kundeservice, på hverdager er det åpent mellom klokken 08.00 – 23.00, mens det i helgene har åpent mellom klokken 09.00 – 23.00. Det siste året har Canal Digital også etablert aktiv kundeservice på Facebook og Twitter, skrive de i meldingen.

Prisen, som deles ut for femte gang under Skandinavias største kundeservicekonferanse, Call Center Dagene, henger høyt. Dette er Norges største blindtest av kundesentre der det er gjennomført 25 samtaler til hele 82 av de største kundesentrene i Norge innenfor 13 utvalgte bransjer; energi, mobil, forsikring, bank, TV distribusjon, flyreise, sikkerhet, elektro, offentlig, båtreise, pakkereiser, bredbånd og avis er satt under lupen av et profesjonelt testopplegg utført av SeeYou AS, et selskap som jobber med måling av kundeopplevelser.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere