NA24.no

Vant Hjellegjerde

Hjellegjerde får hjelp av TBWA.

TBWA/Oslo skal utvikle merkevaren til møbelkolleksjonen Fjords for Hjellegjerde.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Etter en runde med byråpresentasjoner var det klart at TBWA/Oslo svarte best til våre krav og forventninger. Vi var på jakt etter internasjonal erfaring og strategisk tenkning. Dette, i kombinasjon med sterke kreative evner, var utslagsgivende for vårt valg, sier Oddbjørn Hatløy, Marketing Manager i Hjellegjerde ASA.

Hjellegjerde har klare ambisjoner for Fjords.

- Fjords skal bli en internasjonal merkevare. For å lykkes med oppgaven må vi utfordre markedets konvensjoner og tørre å være annerledes. Etableringene av navnet Fjords er begynnelsen, forklarer Hatløy.

TBWA er klare for å bygge merkevaren.

– Vi gleder oss. Vår strategiske og kreative forankring er som skapt for å nå Hjellegjerdes ambisjoner. Gjennom bruk av vårt arbeidsverktøy, Disruption, skal vi bygge fremtidens Fjords®. Vårt internasjonale nettverket vil være med å kvalitetssikre aktivitetene. Over 70 prosent av Hjellegjerdes omsetning går til eksport, sier Per Øivind Bang, konsulent i TBWA.

Teamet hos TBWA består av prosjektleder Katrine Øiestad, AD Øivind Lie, tekstforfatter Ragnar Roksvåg og planner Ketil Løkke.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere