*Nettavisen* Økonomi.

Varsler massivt annonsefall

Engelske aviser mister 21 prosent av annonsesalget i 2009.

21.11.08 10:43

Iallfall hvis man skal tro den ferske rapporten fra Enders Analysis.

Sjekk ut NA24 Propagandas nye mediaguide

Også nettmediene, som har vokst med tosifrede prosentrater i år etter år, kommer til å slite. Annonseringen på engelske nettsider skal kun to prosent opp i 2009 - mot 20 prosent i år, melder MediaGuardian.

Les også: Mest populær i tøft avismarked

Og generelt raser reklamesalget med 12 prosent. Det blir ikke vekst igjen før i 2011, mens annonseringen i papiravisene ikke er på plussiden før etter 2013.

Meld deg på NA24s nyhetsbrev

Reklamesalget på TV anslås å falle med ti prosent neste år, fire prosent i 2010 og får en liten vekst på to prosent i 2011.

Utendørsreklame og radioannonsering i England kan gå ned med henholdsvis 7,8 og 5,7 prosent i 2009.

Les også: Annonsesmell for dagspresse

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag