Verdens råeste produktplassering

Foto: Marcio Jose Sanchez (AP)

Noen produktplasseringer er mer verdt enn det kan være mulig å telle.

Under hver eneste stjernegalla er det produktplasseringer herfra til månen. Kjendisene går med designerklær de har fått, juvelene er lånt bort av de riktige forretningene og bilene er aldri tilfeldig.

En åpenbar del av showet
Det som likevel er mye sjeldnere er at produktplasseringen blir en åpenbar del av showet.

Under årets Grammyutdeling var det humoristen Stephen Colbert som viste hvordan man både åpenbart og subtilt kan klare å få produktplassering til å bli både ekstremt effektivt og som en sømløs del av det som skjer på skjermen.

Kunne det ha skjedd i Norge?
Spørsmålet er selvfølgelig om man kunne ha gjort noe slikt med hvilken som helst produkt, og om det i det hele tatt hadde vært mulig å komme unna med noe lignende i Norge.

Under kan du se videoen fra showet som viser den meget effektive plasseringen, og hvordan Colbert bruker det som hele sin introduksjon til kategorien han presenterer.

HTML EMBED

Det er likevel ikke den mest åpenbare produktplasseringen som er gjort, prisen for nøyaktig det går til filmen Wayne's World som rett og slett gjorde det til en morsom greie.

HTML EMBED

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.