Verre enn ventet i papiravisene

Annonsenedgangen er rundt 30 prosent i amerikanske papiraviser.

I forkant av kvartalspresentasjonene fra de store mediehusene skriver New York Times at annonsetørken er verre enn de dystre spådommene før nyttår.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Den frittstående avisanalytikeren John Morton sier til New York Times at han venter at mange av de store avishusene vil rapportere at annonseinngangen er ned med over 30 prosent.

Gannet Media har allerede indikert at dette nivået er i tråd med deres tall, og at deres største avis USA Today hadde et større fall enn 30 prosent.

Nå frykter flere analytikere at også de avisene som har tilpasset virksomheten de nye tidene og levert positive tall kan være i faresonen.

- Dette er langt verre enn det noen av oss har sett før. Vi kan fortsette å kutte, men vi må se bunnen snart nå, sier en anonym avisdirektør til New York Times.

Mindre aviser har opplevd et mindre annonsefall enn de store avisene og nedgangen for TV har ifølge New York Times kilder vært på omtrent halvparten av nedgangen for avisene.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.