NA24.no

Vet ikke hvem som står bak

(Faksimile Youtube.com)
Frekk og morsom, men ikke laget på ølprodusentens regning.

Den humoristiske filmen som antyder at deltagerne har en «firkant» mens de deler en Guinness er imidlertid ikke laget på oppdrag av den irske ølprodusenten.

Filmen er en hit på YouTube, men det er ikke Guinness nødvendigvis så fornøyd med.

I en e-post til NA24 skriver importøren av Guinness til Norge at «Guinness/Diageo tar sterk avstand fra reklamens utforming».

Se hva de tar avstand fra her:

NA24 Propaganda viste filmen i en tidligere sak og fikk dette svaret fra Corporate Relations Manager Kristian Hvilen i Diageo.

- Vi ønsker med dette å informere om at den påståtte Guinness-reklamen ikke er produsert av Guinness/Diageo. Guinness/Diageo tar sterk avstand fra reklamens utforming. Hvem som har produsert denne er ukjent, skriver Hvilen.

Her kan du se andre morsomme ølreklamer.

- Vi i Diageo har en streng og effektiv intern markedsføringscodex som forbyr oss å lage slike reklamefilmer, sier Hvilen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere