NA24.no

Vil beskytte hodene

Statens vegvesen går lavmælt ut for å få flere voksne til å bruke sykkelhjelm.

Det er reklamebyrået Virtual Garden som har utviklet kampanjen for Statens vegvesen.

Hvert år blir 6400 nordmenn skadet på sykkel, og hver femte alvorlige sykkelulykke gir hode- og ansiktsskader. Mens et flertall av barn nå bruker sykkelhjelm, er hjelmbruken blant voksne langt dårligere. Det skal årets kampanje gjøre noe med.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

Emosjonelt uttrykk
- Vi har valgt et emosjonelt uttrykk som vi håper vil få folk til å reflektere over hvor utsatt de er i trafikken uten sykkelhjelm. Kampanjen består av annonser og bannere samt bruk av lokale events og PR for å bistå Statens vegvesen med å forsterke budskapet, sier rådgiver Ole Petter Holen i Virtual Garden.

Kampanjen vil også være synlig i sportsforretninger over hele landet.

Tror på effekten
- Vi tror på denne kampanjen. Virtual Garden har på en elegant måte klart å få frem hva man risikerer å miste dersom man kolliderer eller velter uten sykkelhjelm. Sammen med lokale kampanjeaktiviteter håper vi at dette vil få også voksne til å bruke sykkelhjelm, sier Cecilie Waterloo Lindheim i Statens vegvesen.

Team fra Virtual Garden er: Marit Bostad, Christin Utigard, Victoria Karlsson, Kikki Horne, Klara Opdahl, Kristian Sarastuen og Ole Petter Holen

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere