NA24.no

Vil ikke splitte opp Edda Media

A-pressens konsernsjef Thor Gjermund Eriksen.
A-pressens konsernsjef Thor Gjermund Eriksen. (A-Pressen)
- Det er uaktuelt for oss, sier konsernsjef Thor Gjermund Eriksen i A-pressen.

Spillet om Edda Media drar seg til. I dag skriver Kampanje at Orkla følger med på kappløpet om Mecoms norske mediedivisjon. Det skjer fem år etter at Orkla solgte Orkla Media, som Edda Media i dag er deler av, til britiske Mecom.

Samtidig driver medieaktørene et psykisk spill om kontrollen over Edda Media. I dag fastslår konsernsjef Thor Gjermund Eriksen i A-pressen at det er uaktuelt å slakte Edda Media i biter og så videreselge noe til andre medieinvestorer.

- Dersom Edda kommer til salgs så er det våre klare ambisjon å drive disse avisene videre. Hele vår motivasjon er å lage et sterkt lokalmediekonsern. Vår visjon inneholder ikke å legge ned aviser og dele det opp, sier Eriksen til Dagens Næringsliv (DN).

Ifølge DN ønsker Polaris Media å selge unna deler av Edda Media og beholde de mest strategisk viktige mediehusene selv. Delsalget skal også bidra til å sikre en finansiering på 1,6 milliarder kroner. Schibsted skal være interessert å overta de Edda-eide gratisavisene i Oslo, for å beskytte Aftenposten.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere