*Nettavisen* Økonomi.

Vil ikke splitte opp Edda Media

A-pressens konsernsjef Thor Gjermund Eriksen. Foto: (A-Pressen)

- Det er uaktuelt for oss, sier konsernsjef Thor Gjermund Eriksen i A-pressen.

Spillet om Edda Media drar seg til. I dag skriver Kampanje at Orkla følger med på kappløpet om Mecoms norske mediedivisjon. Det skjer fem år etter at Orkla solgte Orkla Media, som Edda Media i dag er deler av, til britiske Mecom.

Samtidig driver medieaktørene et psykisk spill om kontrollen over Edda Media. I dag fastslår konsernsjef Thor Gjermund Eriksen i A-pressen at det er uaktuelt å slakte Edda Media i biter og så videreselge noe til andre medieinvestorer.

- Dersom Edda kommer til salgs så er det våre klare ambisjon å drive disse avisene videre. Hele vår motivasjon er å lage et sterkt lokalmediekonsern. Vår visjon inneholder ikke å legge ned aviser og dele det opp, sier Eriksen til Dagens Næringsliv (DN).

Ifølge DN ønsker Polaris Media å selge unna deler av Edda Media og beholde de mest strategisk viktige mediehusene selv. Delsalget skal også bidra til å sikre en finansiering på 1,6 milliarder kroner. Schibsted skal være interessert å overta de Edda-eide gratisavisene i Oslo, for å beskytte Aftenposten.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag