NA24.no

Vil kutte annonser for 50 mill.

Foto: Tommy H. Brakstad
Sist oppdatert:
Staten vil annonsere digitalt.

Kunngjøringer fra Brønnøysundregistrene har lenge vært gode butikk for papiravisene.

Schibsted-avisene, med Aftenposten i spissen, mottar 25 millioner kroner for disse statlige annonsene, skriver Dagens Næringsliv.

Nå vil Fornyings- og administrasjonsdepartementet legge ut annonsene på nettsidene til Brønnøysundregistrene. Det har fått presseorganisasjonene til å reagere. I en felles uttalelse sier organisasjonene at det er en dårlig idé.

«Dette kan medføre store økonomiske konsekvenser for den eller de det gjelder.»

Totaltall for 2012 viser at mediebyråene bruker 1,6 milliarder annonsekroner i papiravisene. Det er en nedgang på 14 prosent sammenlignet med 2011.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere