NA24.no

Vil merke krisen i år

Burson Marsteller leverte brukbare tall i fjor, men i år blir det verre.

PR-byrået Burson Marsteller melder torsdag om resultatene for fjoråret. I 2008 økte omsetningen med fem prosent, fra 63,7 millioner kroner i 2007 til 66,7 millioner kroner i 2008.

NA24 Propaganda –Norges største medienettsted

Men resultatet la på seg hele 25 prosent. Selskapet kunne melde om et resultat før skatt på 13,2 millioner kroner, mens de i 2007 leverte 10,6 millioner kroner.

- Vi kommer ikke til å levere like gode tall i år, sier administrerende direktør Sigurd Grytten i en pressemelding.

Selskapet har vokst kraftig de siste årene, og er i dag det største PR-byrået i Norge. Men de har fått merke finanskrisen.

- De ni første månedene i 2008 var ok, men vi merket en tydelig nedbremsing i årets tre siste måneder på grunn av finanskrisen. Også første kvartal i år har vært preget av krisen. Vi kommer derfor ikke til å levere like gode tall i 2009 som vi gjorde i fjor, sier Grytten.

Han overtok etter Rune Mørck Wergeland som forlot selskapet i mai etter uenighet med Europa-ledelsen i selskapet. I februar måtte byrået si opp noen medarbeidere, og de har vært forsiktige med å erstatte naturlige avganger. Men selskapet melder at situasjonen nå har stabilisert seg.

Les mer om det her: Går fra PR-kjempe

- Etter påske har aktiviteten stabilisert seg og vi begynner igjen å ansette. Vi har særlig fokus på tung seniorkompetanse og har allerede hentet PR-veteranen Dag Stokken fra Argument og merkevarestrategen Hans Megård fra verdens ledende brandingselskap, Landor. Vi har også ansatt en senior på helse og en på myndighetskontakt. De begynner over sommeren. Det ser vi frem til, sier Grytten.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere