Gå til nye Nettavisen

Lyst til å se den nye Nettavisen?

NA24.no

Ypper seg utendørs

Foto: Heiko Junge (Scanpix)
Urban Media tar opp konkurransen mot de to store i det norske utendørsreklamemarkedet.

Urban Media skriver i en pressemelding at selskapet står bak en ny form for måling av utendørsreklame. Målingene skal «gi annonsører og mediebyråer en ny hverdag hva gjelder analyse og effektmåling».

Clear Channel og JCDecaux er de to store aktørene i det norske markedet, og Urban Media utfordrer nå disse to selskapene med sin nye måling som ifølge selskapet skal gi bedre tall på hva man egentlig betaler for når man velger utendørsreklame.

Målingene utføres av sensorer plassert på mediet, og gjør Urban Media i stand til å rapportere hvor mange som har hatt mulighet til å se reklamen, hvor lenge de har sett den og kjønn og aldersgruppe på dem som har blitt eksponert for reklamen.

Urban Media skriver at målingene utføres løpende, og at de åpner for å lansere PPV (Pay Per Viewer).

Rapporter om feil i artikkelen

Vil du delta i debatten?
Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt. Her kan du enkelt bidra med din mening
(tjeneste under utvikling).

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!