NA24.no

Resultatsmell i Virtual Garden

Reklamebyrået byttet fra pluss til minus på driftsresultatet.

Reklamebyrået Virtual Garden gikk på en smell i 2006. Det viser årsregnskapet til selskapet.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Mens Virtual Garden hadde et driftsresultat før avskrivninger (EBITDA) i 205 på 2,5 millioner kroner, endte det på minus 2,5 millioner kroner i fjor.

I løpet av fjoråret steg byråinntektene/dekningsbidragene med 1,5 millioner kroner til like over 52 millioner sammenlignet med 2005. Samtidig steg driftskostnadene med like under 5,5 millioner til 54,7 millioner kroner.

Resultat før skatt var i 2005 på negative 1,2 millioner kroner, noe som ble ytterligere forverret i 2006 til 6,2 millioner kroner.

Etter skattekostnadene endte reklamebyrået på et årsresultat for 2006 på minus 1,9 millioner kroner, mot 1,6 året før.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere