NA24.no

Rett i vinkelen for TV3

Foto: REUTERS/SCANPIX
Sist oppdatert:
Årets vårsesong med Champions League på TV3 gav nettkjenning.

Champions League er gull verdt for TV3. Sjelden har kanalen så gode seertall som når de europeiske topplagene møtes til dyst.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Strålende sesong
Onsdagens finale mellom AC Milan og Liverpool var intet unntak. I gjennomsnitt fulgte 364.000 seere finalen. Det gav kanalen en markedsandel i det nasjonale fjernsynsuniverset på 26,1 prosent. Mot slutten av kampen så hele 433.000 mennesker på TV3s overføring av kampen.

TV3s sportssjef Stian Kleppo stråler over de gode tallene og mener det er flere element som har spilt inn for de gode tallene.

- Vi har vært heldige med kampene i forhold til tv-produktet. Vi har vært heldige med trekningen, og så synes jeg produktet med OnSide har fungert veldig bra. Og så konstaterer vi at beste vårsesongen kommer samtidig med at tv-seingen faller, det tyder på at vi har et attraktivt produkt, sier Kleppo til NA24 Propaganda.

Store forventninger
Til høsten smeller det til med mer fotball på TV3, og da er det store forventninger.

- Da har vi tre bortelandskamper til høsten og så blir det spennende når Rosenborg skal til kvaliken i Champions League. Det er klart at det spiller inn om Rosenborg klarer å kvalifisere seg. Dessuten er det tydelig at Champions League har økende forventning til seg. Jeg tror ikke det har vært så populært som det er nå, slår Kleppo fast.

Denne vårsesongen med Champions League skal være den beste TV3 har opplevd siden 2001.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere