SAS dekker utgifter

Foto: (TV 2)

Flyselskapet vil dekke «alle berettigede utgifter» for passasjerene som ble stående bom fast på Kastrup flyplass før helgen.

23.01.06 07:43

Det melder NTB.

Informasjonssjef Kenneth Vikse sier SAS er klar over at så mange passasjerer måtte vente, at flere ikke fikk noe tilbud om hjelp i det hele tatt.

Søndag kveld var alle fly igjen i rute og situasjonen er normal etter uværet.

Ifølge tall hentet inn av TV 2 Nyhetene er dårlig vær en billig forklaring på kaoset ved Kastrup Lufthavn. Tall fra den danske flyplassen viser at SAS stod for 99 prosent av alle kanselleringene. Andre flyselskap fløy tilnærmet normalt.

- Det er et tall jeg ikke kan kommentere, sier Vikse til NTB. Han synes det lyder urimelig at de andre selskapene bare hadde to kansellerte avganger i denne perioden, men vil ikke uttale seg før endelige tall foreligger.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Økonomi

Annonsebilag