NA24.no

Schibsted selger fiaskokanal

Sist oppdatert:
Vil ikke bruke mer penger på svensk tv-kanal.

Schibsted regner med å ha solgt TV7 innen utgangen av september.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Det er snart ett år siden Schibsted-avisen Aftonbladet lanserte TV7 med brask og bram. Nå regner Aftonbladet med at det blir andre eiere som markerer ettårsdagen.

- Salgsprosessen pågår, sier administrerende direktør i Aftonbladet, Carl Gyllfors til, Dagens Media.

I oktober i fjor lanserte Aftonbladet både gratisavisen Punkt SE og TV7. Disse har påført mediehuset kostnader rundt 100 millioner kroner. For TV7s del er det for mye mener Schibsted.

Dermed selges tv-kanalen, men spørsmålet er hvem som har lyst til å kjøpe en tv-kanal få ser på. Svenske medier har resonnert seg frem til at det ikke blir noen av de eksisterende tv-aktørene. Snarere tror Resume at det blir et telekomfirma som for eksempel Telenor som kjøper kanalen.

Uansett hvem Aftonbladet er i dialog med regner Gyllfors at kanalen snart vil være solgt.

- Målsettingen er å få handelen i land i september. Men det er ikke selvsagt at vi gjør det, sier han og forklarer at Aftonbladet er i dialog med flere aktører.

Har du medietips? Ta kontakt med NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere