Seerne lot seg ikke friste

«Fristet» og «Hotell syden»

«Fristet» og «Hotell syden» Foto: TV3

Seerne sviktet TV3.

06.09.11 12:31

Mandag hadde TV3 premiere på satsingene «Fristet» og «Hotell syden» men seerne sviktet premieren.

Viser fram de ansatte
Nordmenn på sydenferie er noe for seg selv, det er vel dokumentert i dokusåpa «Charterfeber». I nyskapningen «Hotell syden» viser TV3 oss charteridyllen fra perspektivet til de som tar imot hordene av norske turister. Livet på og rundt et typisk gresk hotell på Kreta er utgangspunktet for serien som skal vises fra mandag til torsdag.

Gårsdagens premiere på «Hotell syden» hadde 78.000 seere og en markedsandel på 6,1 prosent blant alle seere over 12 år.

- Hotell Syden er en tidlig inngang til TV3-kvelden og leverte greit i forhold til forventningene, sier Glenn Ø. Støldal, presse- og informasjonsansvarlig i TV3/Viasat 4, til NA24 Propaganda.

Les også: Satser på mer charterferie

Ligner «Paradise hotell»
I luksuriøse omgivelser ved Middelhavet skal et knippe deltakere føle at de har kommet til Edens hage. Deltakerne deles i to lag som kjemper om å vinne så mye penger som mulig til lagets premiepott. Dette er et spill som tester moralske grenser. Hver dag blir deltakerne utsatt for fristelser av programleder Alexander Endsjø, og de har bare sin egen samvittighet og strategi å stole på. De blir tvunget til å vise sitt sanne jeg når de må velge mellom egen vinning eller det som er best for laget.

Les også: - Høstens heftigste realityserie

Gårsdagens premiere på «Fristet» hadde 95.000 seere og en markedsandel på 7,1 prosent blant alle seere over 12 år.

- Vi skulle gjerne ønsket oss flere seere på «Fristet» i går. Vi skal konkurrere fire ganger i uka hele høsten med dette konseptet, og vi er forberedt på at seertallene på «Fristet» vil variere etter konkurransen på de ulike dagene, sier Støldal.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.