*Nettavisen* Økonomi.

Slår sammen «Robinson» og «Paradise Hotel»

Christer Falck er tilbake.

30.05.13 17:01

JAKOBSKIRKEN (NA24/Side2): TV3 lanserte torsdag ettermiddag sitt høstprogram. «Robinsonekspedisjonen» og programleder Christer Falck er tilbake på TV3.

Til høsten skal «Robinson»-veteraner kjempe mot tidligere «Paradise Hotel»-deltakere. Petter Pilgaard som vant «Paradise Hotel» i 2009 blir en av deltakerne.

- Det ultimate realitykonseptet. Hva kommer til å skje når disse to ulike og etablerte konseptene slås sammen? spør Åse Bendiksen, programdirektør i TV3.

Allerede stemt ut

Innspillingene er i gang i Malaysia, og en deltaker er allerede stemt ut ble det røpet det under høstlanseringen.

«Robinsonekspedisjonen» har vært en av de mest populære programmene på TV3 gjennom tidene, og har gått på kanalen siden 1999.

- 2013 blir intet unntak, lover programdirektøren.

Sesongen i 2012 var derimot ingen seersuksess. Vinterversjonen av «Robinsonekspedisjonen» ble dårlig likt og etter noen få episoder raste seertallene nedover.

Det var Nils Ole Oftebro som var programleder i første sesong, mens etterfølgende sesonger har blitt ledet av Christer Falch, som deltok og vant i den første utgaven av serien.

Mer Hellstrøm

En annen som gjør comeback til høsten er kjendiskokk Eyvind Hellstrøm. Han blir hoveddommer i «Masterchef» på TV3.

I programmet skal norske kjendiser brette opp ermene, ta på seg forkleet og takle alle mulige slags kulinariske utfordringer i matlagingskonkurransen.

Hver uke skal seks kjendiser til kokkekamp, og én etter én må de forlate konkurransen. De to som står igjen i slutten av uka går videre til semifinalen, og til slutt blir det kåret en Masterchef i en storslått finale.

Triana Iglesias er en av deltakerne. Det er samme er Hank von Helvete.

Skal snu tallene

TV3 har i vinter slitt med dårlige seertall. På et tidspunkt var tallene historisk lave.

Under torsdagens høstlansering kunne kommunikasjonsdirektør i TV3, Jacob Schjerven, fortelle at kanalen har gjenvunnet troen og at det nå går rette veien.

- Det er de moderne, unge voksne som er vårt hovedsegment. Vi har lagt en god plan og den funker, sier Schjerven.

En del av planen er å være gode på nett, og det markedet skal videreutvikles i løpet av høsten.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.