Snart enerådende

Nå mangler Cart Media bare Reitan-gruppen og så har de reklame i alle supermarkedene landet har å by på.

11.03.08 12:57

For fra før av har Cart avtaler med både NorgesGruppen og COOP. Nå har selskapet også inngått avtale med ICA Norge.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

Dermed skal Cart Media selge reklame til handlevognene i 2370 dagligvarebutikker i Norge. Med det har Cart sikret seg mulighet til å selge reklame i 82 prosent av alle dagligvarebutikkene i landet.

- I løpet av ett år handler over 450 millioner mennesker i butikkene vi er representert i og våre undersøkelser viser at nærmere 70 prosent av den norske forbruker er positive til reklame i butikk. Butikken er en viktig arena for merkevarebygging som stadig flere annonsører oppdager og drar nytte av i sin markedsføring, sier daglig leder i Cart Media Thomas Bjarkholm i en pressemelding.

Og for ICA betyr markedsføringskanalen mulighet til å selge enda litt til.

- Cart Media har gjennom sine grundige kundeundersøkelser bevist at denne type kanal og denne form for påvirkning i butikk gir økt slag på kassa, sier Pia Martinsen Mellbye i ICA Norge.

Har du medietips - ta kontakt med NA24 Propaganda.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.