Søvndyssende PR-jippo

Ikea inviterer til storstilt dyst i sengeavdelingen.

Seks deltagere skal kjempe mot hverandre og ikke minst sin egen trøtthet i hver sin seng. På samme tid vil seerne av konkurransen, som direkteoverføres på ikea.se, ha muligheten til å påvirke utfallet.

NA24 Propaganda – Norges største medienettsted

Slik lyder konkurransereglene for Ikeas seneste PR-stunt, som er et ledd i markedsføringen av sengelinjen Sultan.

Av over tusen påmeldte er seks deltakere plukket ut i aldersgruppen 19 til 68 år. Disse heldige utvalgte skal sove i Ikeas Sultan-senger som er individuelt tilpasset hver enkelts kroppsform, temperatur og sovemåte.

Hver seng er også designet på bakgrunn av hver deltakers personlighet, melder resume.se.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Konkurransen sendes altså direkte på den svenske møbelgigantens hjemmeside, og seerne vil angivelig kunne påvirke det endelig resultatet. Eksempelvis kan de gi deltagerne som de ikke heier på «søvnpiller» i form av slowmotionmannen og YouTube-fenomenet Felix Lancelot, eller energikick gjennom å sende inn en sekkepipespillende skotte.

Etter hvert som konkurransen går sing gang vil også noen publikummere få anledning til å være med på et talkshow. Dette skal etter planen ledes av den tidligere ZTV-profilen Johan Wiman og radiopersonligheten Josefin Crafoord.

-Det blir kjempespennende å se om jeg klarer å holde meg våken lenger enn deltakerne, denne maratonsendingen kan komme til å holde på lenge. Jeg håper virkelig at mange kommer til å se showet på internett og gi sitt bidrag til konkurransens resultat, sier Wiman, ifølge resume.se.

Startskuddet går 6. august klokken 09.00 på ikea.se.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.