*Nettavisen* Økonomi.

Spår reklamedød

Finanskrisen rammer svensk reklamebransje.

02.10.08 10:48

- Forrige gang det var en lignende krise forsvant 30 svenske reklamebyråer, sier administrerende direktør Pia Grahn Brikell i Reklamförbundet til Resumé. Etter gammel logikk rammes reklamebransjen seks måneder etter at en krise har oppstått.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Det råder dyp uro i den svenske reklamebransjen for tida, og svenske byråsjefer Resumé har kontaktet er skaket over overskriftene i finanspressen.

- Jeg har hørt snakk om store annonsører som halverer sitt budsjett i 2009, sier Grahn Birkell.

- For tradisjonelle reklamebyråer og mediebyråer er det et enormt prispress i disse dager, sier hun.

Hun mener at de reklamebyråene som sier at de ikke merker noe til krisen, bør begynne å ta virkeligheten inn over seg.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag