NA24.no

Stjernene elsker norske supersøstre

VELGER NORSK MOTE: Elle Macpherson, Alessandra Ambrosio og Kate Hudson.
VELGER NORSK MOTE: Elle Macpherson, Alessandra Ambrosio og Kate Hudson.
Moteskapere med suksess hos de rike og berømte.

Eventyret startet for syv år siden. Norske Sanaz Shirazi ville sammen med lillesøster Tanaz Shirazi skape et livstilsmerke med fokus på «øko-lukus».

Supersøstrene ville bruk-og-kast-klærne til livs.

- Mange trender og kolleksjoner blir skapt sesong etter sesong, med leveringer året rundt. Vi vil fokusere på en langsom prosess for å skape en merkevare i øvre luksussjikt, forteller Sanaz Shirazi til Nettavisen.

Det har vært en suksess. 

Noen av verdens vakreste kvinner har de norske jentene i sin garderobe. Supermodeller som Alessandra Ambrosio, Kate Moss og Elle Macpherson er alle avbildet med plagg fra designerne.

- Det er alltid gøy å se det på trykk eller online. Visuelt ser det veldig pent ut, hvordan de kombinerer Sanaz Shirazi-pelsvester, tilbehør eller jakker, og styler det både vanlig eller glamorøst, sier Sanaz Shirazi til Nettavisen.

En lang og hard reise

I tillegg til supermodellene, er også skuespiller Kate Hudson og Sienna Miller observert i pelsvestene til Shirazi.

SUKSESSRIK: Sanaz Shirazi har suksess med eget motemerke. Nå utvider hun virksomheten. 

Pelsen som brukes i de populære vestene er enten resirkulert eller fra dyr som nyttes i matindustrien.

-Det er ingen rask løsning, men det må være gjennomtenkt, understreker hun.

Sanaz Shirazi innrømmer at det har vært krevende å lykkes.

- Vi har lært veldig mye og fått frem budskapet akkurat slik vi ville, med fullt kontroll over markedsføring, merkevarebygging og salg. Dette har ført til supersuksess på salgsdelen hvor vi selger internasjonalt og har flere avdelinger verden rundt, sier hun.

Satser på interiør

Nå er målet for de to jentene å videreutvikle merket Sanaz Shirazi. 

- Skape mer, samarbeide med kreative dyktige talenter og ledd som er likesinnede på konseptet, både på kreativt og distribusjon. Utvikle merket til å bli et enda større livsstilmerke med fokus på interiør, sier hun.

De er allerede godt i gang. Flere kjendiser vil nå ha råd fra de norske søstrene.

-Merket har kommet en lang vei fra utvikling av en pelsvest som er et lett tilgjengelig luksusplagg, til å bli en internasjonal livsstilmerke, sier hun.

- Hva har dere ikke lykkes med?

- Alt går bra hvis du jobber hardt og ikke gir opp, og følger gode råd. Samarbeid og riktig teamwork er nøkkel til suksess, sier hun.

Flere store internasjonale motemagasiner har allerede viet de to søstrene oppmerksomhet. Vogue, Elle og Bazaar er bare noen av magasinene.

- Hvilken råd har dere til andre som vil satse internasjonalt på mote?

- Bruk deg selv og dine erfaringer på å skape en verden og livsstil som har en budskap og som faktisk kan forandre kundenes liv til noe bedre, sier Sanaz Shirazi.

Har du nyhetstips? Tips tommy.brakstad@nettavisen.no!

- Vi er veldig stolte over at kjendiser velger Sanaz Shirazi på grunn av «øko-luksus» og støtten de viser. Vi synes alle burde velge miljøvennlig og tidløse konsepter fremover, fortsetter hun.

POPULÆRE: Her er pelsvestene kjendisene elsker.


Rapporter om feil i artikkelen

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere