NA24.no

Størst på nettreklame

Sist oppdatert:
Telenor brukte mest penger på nettannonsering ifjor.

Målt i brutto reklameinvesteringer (før eventuelle rabatter) brukte telegiganten 151 487 820 norske kroner på nettannonsering i fjor.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Også flyselskapet SAS brukte godt med penger på nett, med snaue seksti millioner brutto annonsekroner. Hotels.com og Elprice fulgte på plassene etter, begge med brutto investeringer over 50 millioner kroner, viser tall fra nettkonsulentselskapet Confetti.

Det var reiselivsnæringen som var den næringen som tok nettet mest i bruk i fjor med en bruttoinvestering på 298.364.244 kroner nesten 24 millioner mer investert enn Telekombransjen som havnet som nummer to. Bank/finans brukte tredje mest penger.

Total brutto omsetning for 2007 var på kr 2 336 302 763,- hvor de faste plasseringene utgjorde kr 886 635 681,-, skriver Confetti i en presentasjon.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere

Mest lest