*Nettavisen* Økonomi.

Telenor til OMG

Telenor dropper mediebyrået Mediacom og velger OMG.

Telenor er Norges største annonsør og bruker anslagsvis en kvart milliard på mediekjøp hvert år.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Vi gikk ut bredt og plukket ut de mediebyråene som vi anså som best til håndtere en av de aller største kontoene her til lands. Vi gjorde en prescreening av markedet og var igjennom en første runde der det skilte seg ut to byråer og det var Mediacom og OMG (Omnicom Media Group), sier markedsdirektøren i Telenor, Runar Pahr Andresen til Kampanje.

Byråene fikk beskjed om utfallet i går ettermiddag.

Gleden er stor i OMG og stemningen tilsvarende laber i Mediacom.

- Drømmen for mange av oss er å få lov til å jobbe med Norges ledende aktør innenfor telekom. Telenor er også et av de få norske selskaper som gjør seg bemerket internasjonalt, sier administrerende direktør i mediebyrågruppen Omnicom Media Group, Johnny Håberg, til Kampanje.

- Denne gangen ble det sølv på oss og i denne sammenhengen er det dessverre nederlag, sier Mediacoms byråleder Ruben Søgaard til Kampanje.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.