NA24.no

Testet uten å vite om det

Foto: Crestock
Sist oppdatert:
Norsk kundeservice under lupen.

For 5. år på rad, har kurs- og konferanseutvikleren Confex, i samarbeid med analysebyrået SeeYou, testet en rekke kundesentre i 13 ulike bransjer.

«Best i Test» - Kundeserviceprisen er en undersøkelse der det er gjennomført 25 telefonsamtaler mot mange av de største kundesentrene i Norge innenfor de største bransjene. Det kåres en vinner i hver bransje og en vinner totalt som får ”Best i Test” Kundeserviceprisen 2011.

Resultatene offentliggjøres tirsdag 3. mai 2011
Testresultatene legges frem på Call Center Dagene der over 400 ressurspersoner innen kundeservice samles for å utveksle erfaringer gjennom foredrag og relasjonsbygging. Over 20 foredragsholdere fra inn- og utland setter god service på dagsorden. «Best i Test» Kundeserviceprisen deles ut av Klaus Sonstad.

Stor blindtest
Hele 82 kundesentre er testet i 13 ulike bransjer.

- Våre observatører, som er vanlige forbrukere, opptrer som kunder og ringer kundesentrene flere ganger og gjennomfører et rollespill hvor de gir de ulike kundesentrene karakterer på ulike kriterier. Alle er testet på det samme - blant annet ventetid, kompetanse, mersalg og dialogform/tone. Den som får høyest totalscore vinner forteller Reidar Skorpen i SeeYou som på vegne av Confex og SeeYou har gjennomført Norges største blindtest på kundeservice.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere