*Nettavisen* Økonomi.

TNS Gallup øker markedsandelen

Foto: Faksimile

Sammenslåingen med Research International gir TNS Gallup 35 prosent markedsandel.

01.10.09 09:10

At de to selskapene, som begge er eid av kommunikasjonsgiganten WPP, skulle slås sammen ble kjent allerede i februar og på tirsdag denne uken ble meldingen om fusjon sendt til Brønnøysundregistrene, skriver Finansavisen.

– Mye av synergieffektene er tatt ut i forkant, slik at den viktigste synergieffekten nå ligger i styrken ut mot markedet. Vi forsterker med dette vår posisjon som den ledende aktøren innen markedsanalyse i Norge, sier TNS Gallups administrerende direktør Gudbrand Jevne til Finansavisen.

De to selskapene hadde i 2008 en samlet omsetning på 310 millioner kroner og hadde et resultat før skatt på 13 millioner kroner.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag