NA24.no

Todeling i annonsemarkedet

(Montasje)
Sist oppdatert:
Nettet frem og tøffere tider for trykte medier.

IRMs nye prognose for 2012 viser at reklamemarkedet kommer til å fortsette å vokse, men IRM skriver ned prognosen fra 1,4 prosent vekst til 0,9 prosent.

Forverret
- Utsiktene for den generelle økonomien er noe forverret fra tidligere, noe som vil påvirke de norske virksomhetenes reklameinvesteringer, sier IRMs analysesjef Tobias Hedström i en melding.

Det er først og fremst de trykte mediene som får et tøffere 2012 mens TV- og Internetreklamen kommer til å fortsette sin vekst i løpet av året. Internetreklamen kommer til å få hver fjerde reklamekrone i 2012.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

Tøffere år
Til tross for et tøffere år kommer dagspressen fortsatt å vøre den største mediekategorien med nær 30 prosent av all reklameinvestering og TV utgjør knappe 20 prosent.

- Til tross for den usikre verdensøkonomien kommer det norske reklamemarkedet til å klare seg bedre enn mange andre, sier Hedström i meldingen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere