NA24.no

Tor dro både damer og seere

Premieren på Tor Mildes damejakt appellerte til seerne.

Programmet Den rette for Tor samlet flere seere på en premiere enn TV3 har hatt de siste to sesongene.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Beste på lenge
Høstsesongen starter godt for TV3. Onsdag hadde kanalen premiere på Dekor inne/ute og Den rette for Tor. Sistnevnte hadde draget på både damene og seerne.

Den rette for Tor hadde i snitt 159.000 seere, det ga TV3 en markedsandel i det nasjonale tv-universet på 12,1 prosent. På det meste fulgte 200.000 seere Tor Mildes jakt på den rette dama.

Dermed er Den rette for Tor den mest sette egenproduksjonen på TV3 siden førstesesong av Charterfeber våren 2006.

Høye forventninger
– Dette er en fantastisk åpning på Den rette for Tor, og vi er meget fornøyd med seertallene. Dekor inne/ute fungerte dessuten veldig godt som en lead in til Den rette for Tor med sine høyeste seertall mot slutten, sier informasjonssjef i TV3, Glenn Ø. Støldal, til NA24 Propaganda.

Dekor inne/ute hadde 47.000 seere i snitt og fikk en markedsandelen på 4,4 prosent. På det meste var 127.000 seere innom programmet.

- Med rekordtall på Top Model på mandag og fantastiske premieretall på Den rette for Tor i går, har TV3s egenproduksjoner fått en sterk start denne høsten. Søndag er det premiere på Robinsonekspedisjonen på TV3, og om drøye to uker starter UEFA Champions League med Rosenborg som ett av lagene, sier Støldal.

Har du medietips? Ta kontakt med NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere