NA24.no

Tre av fire unngår reklamen

Foto: Scanpix
75 prosent rømmer reklamen på TV, radio og nettet.

Det viser en spørreundersøkelse blant svensker mellom 15 og 79 år som ble gjennomført i første halvår i 2008.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Mens tre av fire mediekonsumenter vil bort fra reklamen på TV, i radioen og på nettet, rømmer halvparten fra direktereklamen. Annonsene i tidsskrifter, magasiner og papiraviser skremmer derimot bare rundt 40 prosent.

- Ut fra dette resultatet er en stor del av medieinvesteringene i eterkanalene til ingen nytte. De store vinnerne er printmediene, der så mange som 60 prosent mener reklamen kan bidra og være av interesse, sier medierådgiver Margareta Kylberg hos Sveriges Annonsörer i en pressemelding.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere